Saturday 23 December 2017

Option trading the vix


Alternativ Basics Tutorial. Nowdays många investerare portföljer inkluderar investeringar som fonder aktier och obligationer Men olika värdepapper du har till ditt förfogande slutar inte där En annan typ av säkerhet, kallad ett alternativ, presenterar en värld av möjlighet till sofistikerade investerare. Alternativets kraft ligger i deras mångsidighet. De gör att du kan anpassa eller anpassa din position beroende på vilken situation som uppstår. Alternativ kan vara så spekulativa eller så konservativa som du vill. Det innebär att du kan göra allt från att skydda en position från en nedgång till direkt satsning på rörelse av en marknad eller index. Denna mångsidighet kommer emellertid inte utan kostnader. Alternativen är komplexa värdepapper och kan vara extremt riskabla. Därför kan du, när du handlar, se en ansvarsfriskrivning som följande. Åtgärder innebär risker och är inte lämpliga för alla Option trading kan vara spekulativ i naturen och bära stor risk för förlust. Bara investera med riskkapital. Oavsett vad som helst kroppen säger att alternativhandel innebär risk, speciellt om du inte vet vad du gör. På grund av detta föreslår många människor att du rensar bort alternativ och glömmer deras existens. Å andra sidan är det okunnigt om någon investering placerar dig i ett svagt läge Kanske spekulativ naturen av alternativen inte passar din stil Inget problem - då spekulera inte i alternativ Men innan du bestämmer dig för att inte investera i alternativ ska du förstå dem. Inte lära dig hur alternativfunktionen är lika farlig som att hoppa rätt Utan att veta om alternativ skulle du inte bara förlora att ha ett annat objekt i din investeringsverktygslåda utan också förlora inblick i arbetet hos några av världens största företag. Oavsett om det är att säkra risken för valutatransaktioner eller att ge anställda ägande i form av aktieoptioner, de flesta flerborgare idag använder alternativ i någon form eller annan. Denna handledning kommer att introducera dig till de grundläggande alternativen. Tänk på att de flesta alternativen S handlare har många års erfarenhet, så förvänta dig inte att vara expert innan du läser den här handledningen. Om du inte känner till hur aktiemarknaden fungerar, kolla in handböckerna om Stock Basics. Tretton saker du bör veta om Trading VIX-alternativ. Om du vill handla alternativ med rädsla, har jag listat några saker under det du borde veta. Om du är intresserad av andra volatilitetsinvesteringar förutom alternativ, se 10 toppfrågor om volatilitet angående VIX-alternativ. Ditt mäklarkonto måste vara ett marginalkonto och du Måste anmäla sig till options trading Det finns olika nivåer av options trading tillgänglig, t. ex. den första nivån tillåter täckta samtal. Min erfarenhet är att handel med VIX-alternativ måste du ha behörighet att handla på andra nivån. Dessa nivåer varierar från mäklar till mäklar, Så du måste fråga vad som krävs för att vara långa VIX-alternativ Om du bara går in i alternativhandel så är det så högt som du vill gå ändå Sälja nakna samtal för examen Det är inte något för en nybörjare att försöka. Inga speciella tillstånd krävs från din mäklare för VIX-alternativ. Allmänt gäller samma slags restriktioner, t. ex. försäljning av nakna samtal som gäller för din aktieoptionshandel här. Åtminstone inom mitt konto med min nivå av handel Programvaran hindrade inte att jag kom in i ordern, men ordern avbröts när jag kom in och jag ringde från mäklaren okej, vad gjorde jag nu? Anledningen till denna begränsning beror på att VIX-alternativ med olika utgångar inte spårar varandra bra mer om det senare. Alternativet greeks för VIX-alternativ, t. ex. Implicit Volatility, Delta, Gamma som visas av de flesta mäklare är fel. LIVEVOL är ett anmärkningsvärt undantag. De flesta alternativkedjor som mäklare ger antar VIX-index är den underliggande säkerheten för optionerna, i verkligheten är det lämpliga volatilitetskontraktet det underliggande till exempel för majoptioner. May VIX-futures är de underliggande. Att beräkna rimligt noggrannhet e greeks själv gå till denna post. När tekniskt inte de faktiska underliggande VIX-futuresna fungerar som om de var de underliggande för VIX-alternativen, spårar alternativpriserna inte VIX särskilt bra. En stor pigg på VIX kommer att vara underrepresenterad, och likaså en Stor droppe kommer förmodligen inte att vara noggrant spåras. Det här är enormt mycket. Det är väldigt frustrerande att förutsäga marknadsbeteendet och inte kunna tjäna pengar på den. Den enda gången VIX-alternativen och VIX garanteras att matchningsformen är på Morgonens utgång och även då kan de vara annorlunda med ett par procent. Ju närmare VIX-framtiden och tillhörande VIX-alternativet löper ut, desto närmare kommer de att spåra VIX. Med CBOE: s introduktion av VIX-veckovisa alternativ borde det alltid finnas Alternativ som är tillgängliga med mindre än en vecka till utgångsdatum Följande diagram från CBOE visar det typiska förhållandet. VIX-alternativen är europeisk övning Det betyder att du inte kan utöva dem till den dag de löper ut. Det finns ingen ef fektiv gräns för hur låg eller hög priserna kan gå på VIX-alternativen till övningsdagen. Expanderande VIX-alternativ i pengar ger en kontantutbetalning Utbetalningen bestäms av skillnaden mellan strykpriset och VRO-citatet vid utgången dag Exempelvis skulle utbetalningen vara 1 42 om lösenpriset för ditt köpalternativ var 15 och VRO var 16 42. Utlösen eller utskrivningsbeloppet när VIX-alternativ löper ut anges under VRO-symbolen Yahoo eller VRO Schwab Detta är utgångsvärdet , inte öppnings kontant VIX på onsdag morgon utgåva VIX alternativ löper ut på marknaden öppen på utgångsdatum, så utgående optioner kan inte omsättas under vanliga timmar på den dagen. VIX alternativ löper inte ut på samma dagar som aktieoptioner Det är nästan alltid på en onsdag Se detta inlägg för kommande utgåvor Denna udda tidpunkt drivs av behov av en enkel avvecklingsprocess Vid utgången av onsdagen är de enda SPX-alternativen som används i VIX-beräkningen de som expi Re på exakt 30 dagar För mer information om denna process, se Beräkna VIX den lätta delen. Budspread på VIX-alternativ tenderar att vara breda Jag har alltid kunnat göra det bättre än det publicerade budet Ask-priserna använder alltid gränsvärden Om du Ha tid att starta halvvägs mellan budet och öka din väg mot den dyrare sidan för dig. Jag rekommenderar inte att du börjar handla alternativ på VIX om du inte är en erfaren alternativhandlare. Om du är nybörjare handlar du något sane som SPY-alternativ Först. VIX är inte som ett lager, det avtar naturligtvis från toppar. Det betyder att dess IV alltid kommer att minska över tiden. VIX-alternativ som ett resultat kommer ofta att ha lägre IVs för långsiktiga alternativ, inte något du ofta ser med aktier. CBOE rapporterar att Handelstider är 9 30:00 till 4 15:00 östtid, men i verkligheten handlar alternativen inte förrän efter det första VIX-trycket - när VIX-värdet är beräknat från de första SPX-alternativtransaktionerna. Den första VIX-citatet av dagen är vanligtvis minst am inut efter opening. Related Posts. That är bra info. Thanks det är allvarligt bra att veta. Hey wow jag gillar verkligen din artikel eftersom det förklarar allt i detalj Jag har varit att dö för att investera i handel alternativ men jag var rädd eftersom jag m Bara ny för allt detta jag har sökt på webben för några användbara tips och råd som på nyckelordet tagg cfx02-20 Tja, men när jag kom över din blogg kände jag mig så mycket mer säker eftersom din artikel verkar så enkelt och enkelt tack så mycket för att dela. Stort inlägg Du kan också hitta dessa intressanta Top 6 skäl till handelsvolatilitet. För att klargöra när det gäller att utöva alternativen, kan du inte längre sälja den enda gången du kan få ut det. Samtalet före utgången. Felix, Du kan alltid sälja samtalet när marknaden är öppen. Utövandet är begränsat till att bara hända vid utgången. I praktiken ser jag inte någon fördel att utöva VIX-alternativ, alternativet är antingen in eller ut Pengarna vid utgången och om i pengarna kommer innehavaren att få kontantskillnaden från strejkpriset. Med amerikanska stilalternativ finns möjligheten att träna tidigt och det finns ibland gånger när det gör ekonomisk mening att göra det, främst förknippat med utdelning eller eventuellt med fel Prissättning. Eftersom den underliggande för VIX-alternativen är terminsavtalet, spårar alternativpriserna inte VIX särskilt bra. Tekniskt sett är detta inte rätt. Den underliggande för alternativen IS är vix-indexet och SOQ-beräkningen baserad på samma SPX-alternativ Som används för att beräkna VIX-indexet också. Anledningen till att alternativen verkar spåra framtiden och inte indexet, är den europeiska stilutövningen alternativen beter sig eftersom de var amerikanska stilalternativ med terminerna som underliggande, men de är faktiskt europeiska Stilalternativ med indexet som det underliggande I praktiken gör det inte stor skillnad för att vid avvecklingsdatum värdena är desamma, men om en eller annan omöjlig orsak är index och f Utures skulle skilja sig från avveckling, skulle det officiella optionsutnyttjandepriset vara SOQ i indexet, inte priset på terminsavtalet. Markus, jag håller med om att VIX-futures inte är det faktiska underlaget för VIX-alternativen och jag har modifierat posten till den effekten Jag håller emellertid inte med om att VIX är det underliggande. Som du nämner använder den faktiska uppräkningen SOQ-beräkningen på en uppsättning SPX-alternativ. Dessa alternativ utgör en 30-dagars forward-log-kontraktsvariansbyte prissatt i volatilitetspoäng Om VIX-alternativ avvecklas Till platsen VIX skulle det inte vara en typisk skillnad, ibland med flera procentenheter med VIX-öppningspriset. Verkligheten är att VIX Futures agerar som om de var den bakomliggande av den lämpliga vix-optionsserien, till exempel uppfyller säljparitet och VIX-futures Är viktiga förutsättningar för existensen av VIX-alternativ eftersom marknadsaktörerna använder VIX-futures för att säkra deras VIX-optionspositioner. Förklara varje VIX-optionsprissättning med avseende på VIX-futures är rakt För att försöka förklara det när det gäller VIX-platsen är det omöjligt. Med tanke på punkt 10 frågade budet hur ofta du skulle säga att du blev fylld bättre. När jag skriver det, kräver jag nästa månad vid 15 strejken citeras vid 1 00 x 1 10 Om jag gick med i budet, vilka chanser är det för någon att träffa mig där och om jag ställde en gränsorder till 1 05, vad är chansen att jag skulle bli fylld där förstår jag att det inte är en absolut vetenskap men någon erfarenhet som du skulle kunna reläet skulle vara bra. Jag har läst din blogg en tid och jag tycker att den är en av de mest intressanta informationskällorna om volatilitetsprodukter. Jag hoppas att du läser kommentarerna till äldre inlägg, eftersom jag har En fråga Du nämnde ofta att det verkliga bakomliggande VIX-alternativet är det motsvarande framtida avtalet istället för själva indexet medan jag intuitivt instämmer med dig, kunde jag inte hitta någon teknisk diskussion om poängen förutom dina överväganden om call-parity Did I miss nåt G Finns det något jag kan läsa för att få en bättre förståelse för frågan. Andrea, Tekniskt VIX-futures är inte bakomliggande för VIX-alternativ, men med hjälp av lämplig VIX-framtid får du en mycket mer exakt bild av grekerna och alternativet s premie Eftersom VIX-alternativ inte tillåter tidig övning och kasseras är hela konceptet av en underliggande inte verkligen nödvändigt. För att vara riktigt teknisk är prissättningsgrunden för VIX-alternativ och futures en 30-dagars variansvariation som prissätts i volatilitetspoäng. Det är förmodligen inte användbar, men det är mitt bästa skott med noggrannhet. Dessa variansöverföringsbyten består av remsor, massor av SPX-alternativ vid olika strejker som tillsammans ger en varians som inte är mycket känslig för det absoluta värdet av deras underliggande SPX-kvoten. Är volatilitet Det finns några mer subtiliteter, men jag tvivlar på att de skulle vara till hjälp. Han Vance, tack för ditt snabba svar, brukade jag rent och räntebärande derivat i själva verket var jag Ansvarig för finansiell produktteknik på en stor italiensk bank för ungefär 20 år sedan, men jag har aldrig haft möjlighet att handla volatilitetsprodukter. Leveransalternativ på VIX for Dummies. Writing artiklar om olika alternativstrategier kräver en bred kunskap om hur alternativen fungerar och Volatilitet är en av huvudkomponenterna Så jag läste nästan varje artikel som jag kan på VIX för att samla så mycket information som möjligt för att bättre förstå hur det fungerar. Med undantag för en ny artikel har jag undvikit att skriva mycket om VIX Anledningen är enkel Det finns så många författare på Seeking Alpha som har en mycket djupare kunskap än jag gör Bill Luby, till exempel. VIX-alternativ är konstiga i jämförelse med aktieoptioner. De involverar nära och långsiktiga terminsutfall, ovanliga avvecklingspriser, är kontanter avvecklas och upplever contango och backwardation, bara för att nämna några. Detta gör att handels VIX-alternativ verkar vara en strategi som är bäst kvar för proffsen. Å andra sidan behöver man inte veta hur man gör aw I det här fallet tror jag att det finns några väldigt intressanta strategier som kan användas utan att behöva dissekera VIX-alternativ i små bitar. Jag slår ut medvetet derivat av VIX som VXX, XXV, VIXY och andra. , För alla dina klocktagare, jag ber om ursäkt, men för tidräknare, låt oss fortsätta. Jag kan inte uppmana någon att försöka konkurrera med proffsen som en handelsstrategi, men det finns säkert flera strategier som involverar VIX-alternativ som kan användas För att komplettera en portfölj. Först måste man erkänna att även om VIX i allmänhet går ner på en marknadstillväxt och uppe på en marknadsfall, följer det inte alltid det mönstret. Trots detta och det faktum att väldigt få kan förutse i förväg om marknaden, än mindre VIX, går upp eller ner, kan man planera en strategi baserad på antagandet att VIX kommer att flytta omvänd till marknaden. En metod som beskrivs i min tidigare artikel, länkad ovan, involverade att sälja närmaste nakna PUTS när VIX nå Utgjorde en viss nivå, speciellt 15 eller lägre Om VIX steg, samlade du lite försäkring och om VIX föll under strejken 15, rulla enkelt framåt Om VIX aldrig överstiger 15, kan du ha tappat lite beroende på premier, men när VIX så småningom överstiger 15 praktiskt taget en garanti, med tanke på miljön, då har du samlat in på din försäkring Jag rekommenderar även att fördubbla om VIX sjunker så lågt som 13.VIX handlar nu vid 15 56, så om det här är så attraktivt beror det nu på Din önskan om försäkring. I stället för att bara sälja nakna PUTS på VIX, när VIX är något högre och visar tecken på contango kan en spridning vara effektiv. Det bästa sättet att märka detta är om premierna på PUTS är mycket nära, även om förlängningsökningar Till exempel, både i januari 2013 och februari 2013 16 strejk PUT har ett bud fråga om 1 05 1 15 Denna utjämning finns inte med normala alternativ, men som jag sa är VIX-alternativ konstiga. När det här sker ser jag ut att sälja Den 16 januari strejken e PUT för en kredit på 1 05 och köp 16 februari-träffen PUT för en debitering på 1 15 Total kostnad är en debitering på 10 cent. Så om VIX stiger över 16, är den 16 januari strejk premie på 1 05 fullt tjänat Om Februari-strejken är värd mer än 10 cent, vinst ensues Om inte VIX går långt, är vägen, uppgång, vinst ett mycket sannolikt resultat. Om VIX sjunker, kan du också visa vinst. Den 16 januari-strejken skulle behöva Faller under 15 innan den januari korta PUT visar förlust Om det föll till, säg 14, skulle det här alternativet förlora ca 1, men du har februari länge PUT Ursprungligen var det värt 1 15, och du förväntar dig att det ska vara minst 2 på VIX-fallet Med ett normalt alternativ kan du förvänta dig att februari-alternativet ökar i värde, men på grund av VIX-alternativets stränghet kan det här inte vara sant. Det mesta av resultatet är vinst men inga garantier. Men jag tänker inte , För även om det finns en liten förlust på en droppe av VIX till 14 betyder det vanligtvis att portföljen var oskadad och jag ska nu konvertera till nakna PUTS för försäkring. Man kan även överväga den 19 december 16-träffen PUT för en kredit på 90 cent, mot antingen debitering januari eller februari 15 Lite mer risk, men det är bara en vecka till utgången och den har en hög Chans att lyckas. Summary VIX-alternativen behåller sig inte som vanliga alternativ Normalt skulle jag rekommendera att försöka handla dem för vinst Men de kan integreras i portföljförsäkring när tiden är rätt och tiden kan vara väldigt rätt. Uppsägning jag köper Och sälja alternativ på VIX Jag skrev den här artikeln själv och det uttrycker mina egna åsikter Jag får inte ersättning för det annat än från Seeking Alpha Jag har inget affärsförhållande med något företag vars lager nämns i den här artikeln. Om denna artikel.

No comments:

Post a Comment